מונית או תחבורה ציבורית

תוכן עניינים

מונית או תחבורה ציבוריתאנשים רבים, אפילו כאלה שיש להם רכב פרטי, מעוניינים להיעזר מפעם לפעם בשירותי התחבורה הציבורית – המקרה של נסיעה לשדה התעופה מדגים את זה יותר מכל. כאשר זקוקים לנסיעה נדרש לשאול לגבי כלי התחבורה שישמש אתכם.

האופציה הראשונה היא להיעזר בתחבורה הציבורית המסורתית יחסית, למשל אוטובוסים או מוניות שירות. האופציה האחרת היא להזמין מונית ספיישל, שתבצע עבורכם נסיעה ספציפית על פי הרצונות. כאשר בוחנים את ההגעה לנתב'ג, או אפילו נסיעות למטרה אחרת, נדרש לשאול איזו אפשרות מבין השניים היא עדיפה.

המחיר

פרמטר ראשון שאנשים מכניסים תמיד לתוך משוואת הבחירה של אמצעי התחבורה הוא המחיר שיידרש מהם לשלם עבור הנסיעה. המחיר הזה תלוי כמובן בנסיעה או בנסיעות הספציפיות, אך אי אפשר שלא לטעון שהתחבורה הציבורית הסטנדרטית תהיה כמעט תמיד זולה יותר מאשר מונית. ככל שהנסיעה שיש לעבור היא ארוכה יותר, כך צפוי הפער לעלות.

כאשר נכנסים לעובי הקורה, רואים שהתמונה מעט יותר מורכבת מכך. אם חולקים מוניות אפשר להפחית בצורה משמעותית את מחיר הנסיעה, ולו מכיוון שהמחיר שנדרש לשלם מתחלק בין כמה שיותר אנשים. לא סתם אנשים רבים אשר זקוקים למונית שתיקח אותם למחוז חפצם מנסים להתארגן על פרטנרים לנסיעה. התארגנות שכזו צפויה להוזיל את המחיר ולהפחית את הפער הקיים בין האוטובוסים ומוניות השירות לבין מוניות הספיישל.

הזמינות

אם אנחנו זקוקים לנסיעה מסוימת, אנחנו רוצים כמובן לבחור באמצעי התחבורה שיהיה הזמין והנגיש ביותר עבורנו. במקרה הזה, אין בכלל צל של ספק שהמוניות מנצחות את האוטובוסים וכלי התחבורה האחרים בנוק אאוט גדול. זה ידוע הרי שהתחבורה הציבורית ה"סטנדרטית" בישראל מוגבלת מאד מבחינת הכיסוי שלה.

תדירות הקווים היא ממש לא אופטימלית, בשעות הלילה ובסופי שבוע התחבורה הציבורית בכלל לא קיימת, כשגם הפיזור שלה בערים השונות רחוקה מלהיות אידיאלית. תשתיות התחבורה באזורים רבים בישראל אינן מפותחות מספיק, מה שמביא לצורך להחליף קווים ולייקר בצורה משמעותית את משך הנסיעה. זמן כידוע שווה היום לא מעט כסף, ולכן אי אפשר לזלזל בו כלל וכלל.

מן העבר השני של המשוואה, מוניות מציעות עבורכם את הזמינות הגבוהה ביותר שיש. חברות מוניות רבות מספקות שירותי הסעות בכל רגע נתון, 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע. צריך לקחת בחשבון שהמחיר במועדים שאינם שגרתיים הוא גבוה יותר, כאשר מבחינה טכנית מדובר על תעריף 2 התקף בשעות הלילה, בחגים ובשבתות. המחיר הזה יקר, זה נכון, אבל סביר מאד להניח שגם המחיר היקר יותר עדיף על האלטרנטיבה של לא לבצע את הנסיעה כלל, כמו במקרה של אוטובוסים או מוניות שירות.

בנוסף לכך, המענה של חברות המוניות לקריאת הלקוחות הוא פעמים רבות מהיר ואפילו מיידי. לא בטוח שמומלץ לחכות עד לרגע האחרון לפני שמזמינים מונית, אבל גם אם איתרע המזל ויצא ככה – גדלים הסיכויים שעדיין תוכלו לקבל מענה. תחנות המוניות של היום מצוידות במערכות ביקור ונטרה מתקדמות, שמאפשרות למתאמי הנסיעות לדעת היכן בדיוק נמצאת כל מונית ברגע נתון ומה יהיה זמן ההגעה שלה ליעד. יעילות היא מילת המפתח בתחום הזה, כשבאמצעות מוניות היא יכולה ללכת מספר צעדים קדימה.

ביטוח

ביטוח נסיעות לחול – טסים לראות כדורגל באנגליה? אל תשכחו לעשות לפני כן ביטוח

מדי שנה, באופן מסורתי, בתקופת חג המולד, נערכים באנגליה מספר מחזורים מרוכזים של משחקי כדורגל בליגה הראשונה, הפריימר ליג. מדובר באחת מחגיגות הספורט הגדולות בעולם. בשבוע אחד נערכים מספר מחזורים, והקבוצות הטובות ביותר בליגה וחלקן אף בעולם, מתחרות זו בזו. מיליוני אנשים ברחבי העולם צמודים למסכים לצפות במשחקים, ומאות אלפי אנשים מבקרים באצטדיונים וצופים בהם בלייב.

ביטוח צד ג' – למה חשוב שנרכוש?

כשאנחנו ניגשים לרכוש פוליסת ביטוח רכב, בדרך כלל ההתייחסות שלנו היא לביטוח חובה וביטוח מקיף. החלק הראשון המדינה מחייבת אותנו לרכוש, כך שאין לנו הרבה

עתיד התחבורה: מוניות קרוואנים לוקחות את ההובלה

עם עליית הטכנולוגיה, ענף התחבורה מתפתח במהירות. אחד הטרנדים האחרונים הוא מוניות קראוונים. מדובר בשירותי הסעות הפועלים בדומה למוניות המסורתיות, אך עם טוויסט – הם נוסעים בשיירות, או קרוואנים, של עד שישה כלי רכב. זה מאפשר ניצול יעיל יותר של השטח בכבישים, כמו גם יכולת להציע שירות מותאם אישית יותר לנוסעים.

בחירת מונית לשדה התעופה

כאשר מדובר על נסיעה לשדה התעופה נתב"ג, בחירת שירות המוניות הנכון היא קריטית. הדבר האחרון שאתה רוצה הוא להגיע מאוחר או לחוות חוויה מלחיצה לפני

יבוא רכב

כאשר מייבאים רכב לארה"ב, ישנן מספר תקנות והגבלות שיש לעמוד בהן. המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים של משרד התחבורה (NHTSA) קובע תקנים למכוניות המיובאות לארצות הברית,

מכירת רכב לפירוק בכל מצב

סוכן מפרק רכב כשצריך לפרק אותו או להרוס אותו. תהליך פירוק הרכב הינו מורכב ודורש המון כלים ומיומנויות שונות. חלק מהכלים המשמשים לעתים קרובות הם:

התקשרו עכשיו